Blogg


Motionera i vardagen!

Blogg Hälsa och träning

Så kan du göra enligt Aftonbladets Viktklubb och det är sant. Många skriver om vad och hur man skall göra och allt stämmer inte. Men det vardagliga är logiskt och faktiskt sant fast resultatet kanske inte syns på flera veckor eller månader. Tänk långsiktigt... Läs mer


Träningsappar

Blogg Hälsa och träning 1

Hur än jag vrider och vänder kommer jag alltid tillbaka till Carolines träning och hennes inspirerande inlägg och appar. Har köpt massa appar och dem är bra i för sig men jag kommer alltid tillbaka till Carolines träning och appar 17 minuter... Detä¤r superbra start och uppvärmning. Läs mer


Träningsvideo - 8 min abs

Blogg Hälsa och träning

För att få ett riktigt tränad mage krävs mycket arbete. Hittade den här korta videon om magträning 8 minuter per dag.. Det sägs att det räcker med det varje dag.. det sägs. Fast själv tror jag mer på statiska övningar som plankor. Men det är bra att variera. Så, då blir det bra med den här videon. Den känns! Läs mer


Kvällsmåltid

Blogg Blogg om mat

Med LCHF mat blir man mätt men man måste äta var tredje timme ungefär. Så funkar det med mig. Frukost, en näve mandlar, lunch och ev en frukt direkt efter, mellanmål hinner jag inte med men so fort jag hinner blir det en bit ost eller nötter och kvällsmål. Jag älskar min müsli och det blev ikväll. Turkisk yoghurt, müsli, rostade kokosflingor och lite honung på det hela. Läs mer



Vanliga frågor om Sukrin

Blogg Hälsa och träning

Hittade utförlig information om Sukrin på Funksjonell Mat... Lika bra att dela med sig.
Är Sukrin naturligt?
Ja, Erythritol (Sukrin) finns naturligt bland annat i päron, druvor, meloner och svamp, och har därför blivit konsumerat av oss människor i lång tid. I tillägg finns det i fermenterade matvaror, som ost, vin och sojasås. Läs mer


Nötterna håller dig slank

Blogg Hälsa och träning

Julens nötter har oförtjänt dåligt rykte.
Amerikanska forskare kan nu visa att nötätare både lever längre och är smalare än andra.
En handfull nötter om dagen räcker för att minska risken att dö i förtid med i snitt 20 procent skriver forskarna i en studie från Harvard School of Public Health i USA.
De baserar sina slutsatser på två större studier som har pågått sedan 1980 och 1986 där 120 000 män och kvinnor och män.
Risken att dö av en hjärt- kärlsjukdom var 29 procent lägre medan cancerrisken var 11 procent lägre, bland dem som åt minst 28 gram nötter per dag. Om vissa nötter var bättre än andra undersöktes inte. Läs mer


Att ta kontroll över dig själv

Blogg Hälsa och träning

Hur ska man kunna motstå alla frestelser under dagen? Det är svårt att motstå när "alla andra" fikar och gottar sig? LCHF har hjälpt mig med detta och jag har ingen begär nu och kan lätt vända ryggen åt fikabordet med bara kaffekoppen i handen. Men, choklad har jag svårt för fortfarande... Mörk choklad! Det är gott men nyttigt också, så där har jag en STOR ursäkt och kan ta en bit lite då och då utan att ha dåligt samvete. Men det ska vara mörk choklad och minst 80% kakao i för min del. Och man skall inte överdriva, precis som med allt. Läs mer



Giglio.se